Webshops en bloggers schieten tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond.
En dat is logisch, want zelf iets vanaf de grond opbouwen, en baas zijn over je eigen tijd is natuurlijk ontzettend gaaf!
In onze digitale wereld is online marketing voor bedrijven en bloggers heel belangrijk.
Heb je zelf een blog of eigen bedrijf? Dan ben je waarschijnlijk net als ik altijd op zoek naar manieren om je artikelen onder de aandacht te krijgen van jouw doelgroep via digital marketing.
Deze tips kunnen je hierbij helpen:
1) Kies een doelgroep / Niche en blijf daarbij!
Je bent je webshop of blog gestart met een bepaalde doelgroep voor ogen. Zorg dan ook dat de producten en blogs hierbij aansluiten, ook qua taalgebruik. Zo raken je kopers en volgens steeds meer betrokken bij je.
2) Zet in op SEO
Veel bezoekers komen op je website via google. Zorg dus dat je goed zichtbaar bent in google, en dan vooral op veelgezochte zoektermen. Mensen scrollen meestal niet naar pagina 4 of 5 in google, maar klikken voornamelijk op de titels op de eerste of soms tweede pagina.
Kortom verdiep je in SEO. Hoe beter je vindbaar bent hoe meer bezoekers en langs komen op je website!
9) Schakel deskundige hulp in
Wees eerlijk naar jezelf toe. Er zijn bijvoorbeeld bloggers die prachtige teksten kunnen schrijven, maar echt geen idee hebben hoe ze een website en social media netwerk op moeten bouwen, laat staan hun blog online marketen.
Het kan op een gegeven moment heel verstandig zijn om een Online Marketing Bureau in te schakelen, kijk bijvoorbeeld een bij RiverOnline.nl
Soms is een investering nodig en verstandig om groter te groeien, en veel meer te bereiken.
Geef een reactie